maandag 19 februari 2018

Kandidatenlijst D66 West Betuwe vastgesteld

De leden van D66 West Betuwe hebben onlangs tijdens interne verkiezingen op de kandidatenlijst voor de herindelingsverkiezingen gestemd. De definitieve kandidatenlijst telt maar liefst 20 kandidaten die verspreid over de gemeenten Geldermalsen, Neerijnen en Lingewaal wonen. Dat geldt ook voor de kandidaten in de top 5, die bovendien een goede mix van ervaring en nieuwe energie biedt.

Eerder al was Ashley Karsemeijer (30) uit Meteren tot lijsttrekker verkozen. Op plek 2 staat Vic Bogerman (71) uit Vuren. Hij heeft zich jaren intensief beziggehouden met de dijkversterking van de Waal en waterveiligheid zal dan ook zijn bijzondere aandacht hebben. Met haar jarenlange raadservaring in Geldermalsen blijft Rita Boer Rookhuiszen (61) uit Tricht zich op plaats 3 inzetten voor het sociale gezicht van de nieuwe gemeente. Pieter van Zoest (68) uit Tuil staat op plek 4. Momenteel nog raadslid voor de partij Voor Neerijnen neemt hij zijn raadservaring in Neerijnen mee op het gebied van het sociaal domein. Op plek 5 gaat Simone Jilderda (51) uit Opijnen zich inzetten voor de verbinding tussen onderwijs, economie en arbeidsmarkt.

Ashley Karsemeijer is niet alleen trots op de top 5: “Elke kandidaat op de lijst voelt zich nauw betrokken bij de nieuwe gemeente West Betuwe en wil graag vanuit zijn of haar expertise een steentje bijdragen. Dat is waar politiek wat mij betreft om draait: betrokkenheid bij de leefomgeving.”

1. Ashley Karsemeijer
  19. Gonnie Nieuwland
  20. Annelies Brand

D66 West Betuwe

D66 West Betuwe staat voor West Betuwe op een D66 manier. Toekomstgericht, want er kan zoveel meer.
We richten ons daarom de komende tijd vooral op een Sociaal, Leefbaar en Duurzaam West Betuwe