zondag 2 september 2018

D66 West Betuwe trapt campagne af

Zaterdag 1 september 2018 is de verkiezingscampagne van D66 West Betuwe gestart in Waardenburg met de kandidaten voor de gemeenteraad en D66-leden.

Lijsttrekker Ashley Karsemeijer: “Het team van D66 West Betuwe gaat met veel energie de campagnetijd in. We zijn de komende tijd nog vaker in de dorpen te vinden om in gesprek te gaan met onze mede-West Betuwenaren.” D66 is regelmatig op straat en bij evenementen te vinden, recent nog bij het historisch oogstfeest in Herwijnen en Lekkers aan de Linge in Geldermalsen. Karsemeijer vervolgt: “Onze ervaring is dat gesprekken met inwoners heel divers zijn. Ze gaan over hoe we onze leefomgeving vergroenen, over meer sociale en toekomstbestendige woningbouw en over het verbeteren van de toegankelijkheid van voorzieningen én van de gemeente.”

Die gesprekken waren een inspiratie voor het verkiezingsprogramma van D66, dat eerder door de leden is vastgesteld. Het programma gaat uit van een levendig en ondernemend West Betuwe, waar gewerkt wordt aan een nog groenere en vooral toekomstbestendige gemeente. Een West Betuwe waarin iedereen zichzelf mag en kan zijn en indien nodig passende zorg en ondersteuning krijgt. “D66 laat ondernemen bij de ondernemers. De keus of zij open willen op zondag, is aan hen. Dit zal een belangrijk thema worden komende maanden”, voorspelt Karsemeijer.

Start Campagne

Op de druk bezochte aftrap in Waardenburg waren naast de leden van D66 West Betuwe ook de gedeputeerde (en lijsttrekker voor D66Gelderland) Michiel Scheffer en Europarlementariër Mathijs van Miltenburg aanwezig.

Alle lagen aanwezig

Het verkiezingsprogramma is te vinden op westbetuwe.d66.nl.

Verkiezingen 2018

Ons verkiezingsprogramma heeft 25 pagina's, 3 hoofdstukken.
Liever direct naar een onderwerp? Bekijk onze standpunten!

De kern van ons programma is: Goed wonen | Gezonde kernen | Groene groei.
D66 kiest voor goed wonen in levendige ondernemende kernen, met kansen voor iedereen, zorg voor elkaar en maximale vrijheid en veiligheid. Transparant bestuur en dienstverlening dichtbij en op maat.

D66 kiest voor de toekomst van West Betuwe: groen wonen, groen vervoer, groene stroom en droge voeten.
Met elkaar, voor elkaar, door elkaar.
Stem daarom 21 november D66 West Betuwe!