vrijdag 26 oktober 2018

Verkiezingsprogramma in het kort

D66 staat voor een krachtig West Betuwe. Met kernen waarin voor elke generatie en elke portemonnee duurzaam gebouwd wordt, met goede voorzieningen, zorg, cultuur en sport. We staan voor een veilig wegennet en betaalbaar OV. Voor een inwoners- en ondernemersgerichte gemeente die transparant wordt bestuurd.

Goed wonen

D66 geeft prioriteit aan bouwen in de kernen voor alle generaties en alle portemonnees. Zodat onze economie blijft bloeien. D66 ziet de dijkversterking en onze energieambitie ook als kans om samen met het onderwijs en bedrijfsleven te zorgen voor stage-, en arbeidsplaatsen. D66 investeert in een veerkrachtig West Betuwe.

Gezonde kernen

Onze kernen verdienen mooi groen, een veilig wegennet voor fiets en wandelaar en beschikbaar en betaalbaar OV. Kernen met goede zorg en voorzieningen dichtbij en op maat. Met een bloeiend sportief en cultureel leven. D66 investeert in de kracht van de kernen.

Groene groei

D66 wil samen met onze ondernemers werken aan kringloop land- en tuinbouw. Samen met de inwoners werken aan betaalbare vergroening van onze huishoudens. D66 wil West Betuwe op de kaart voor recreatie en toerisme. D66 investeert in het West Betuwe van de toekomst.

Verkiezingen 2018

Ons verkiezingsprogramma heeft 25 pagina's, 3 hoofdstukken.
Liever direct naar een onderwerp? Bekijk onze standpunten!

De kern van ons programma is: Goed wonen | Gezonde kernen | Groene groei.
D66 kiest voor goed wonen in levendige ondernemende kernen, met kansen voor iedereen, zorg voor elkaar en maximale vrijheid en veiligheid. Transparant bestuur en dienstverlening dichtbij en op maat.

D66 kiest voor de toekomst van West Betuwe: groen wonen, groen vervoer, groene stroom en droge voeten.
Met elkaar, voor elkaar, door elkaar.
Stem daarom 21 november D66 West Betuwe!