donderdag 19 december 2019

(T)Huisvesting

De discussie over de plannen voor de huisvesting van het ambtelijk apparaat, de gemeenteraad en het college en last but not least de publieksfuncties zorgden voor een hete politieke herfst. Tijdens de verkiezingsstrijd in het najaar van 2018 waren alle partijen het erover eens: er zou geen nieuw gemeentehuis gebouwd worden. Nog geen jaar later waren er toch een aantal partijen die nieuwbouw wilden laten onderzoeken. Een quick scan maakte duidelijk dat dit miljoenen meer zou kosten dan verbouw van en aanbouw aan het huidige gemeentehuis in Geldermalsen. Toch bleef nieuwbouw lang discussiepunt. Als D66 zijn wij altijd duidelijk geweest: nieuwbouw was voor ons geen optie. Uiteraard spelen financiën daarbij een grote rol maar zeker ook de belofte die wij aan onze kiezers hebben gedaan.

Dit standpunt is door fractievoorzitter Ashley Karsemeijer keer op keer verwoord, tot aan de laatste raadsvergadering hierover op 17 december. Een vergadering die mede door de discussie over de huisvesting tot ruim na middernacht duurde.  Wel met als resultaat dat verbouw en aanbouw nu verder uitgewerkt wordt.