Fractie bijwonen?

Fractie vergaderingen.
Hier vind je de informatie over onze vergaderingen en andere activiteiten van de fractie. En over de vergaderingen van de gemeenteraad.

Leden zijn welkom de fractievergadering bij te wonen. D66 fractie vergadert bijna elke week. Meld je wel altijd even aan bij 1 van de fractieleden of burgerraadsleden of steunfractie. Ook als je nieuw bent of als je als lid een introducé wil meenemen. Soms moeten we vergaderingen verplaatsten nl. Onze fractie vergadert volgens een ritme dat mede is ingegeven door het vergaderritme van de gemeenteraad.

Klik op de afbeelding hieronder voor de vergaderingen van de fractie.

Natuurlijk kom je zowel de fractie als enthousiaste D66 leden ook tegen in de kernen van West Betuwe, waar we graag met iedereen in gesprek gaan.

De fractie en leden van de afdeling D66 West Betuwe leggen gedurende het jaar ook werkbezoeken af. Vorig jaar bezochten we onder meer ROC Rivor, Fort Asperen en Werkzaak Rivierenland.

De vergaderingen van de gemeente vind je hier. Daar vind je ook de agenda en de vergaderstukken voor de vergaderingen.

De gemeenteraad vergadert volgens het volgende ritme:

1ste dinsdag van de maand: (1) beeldvormende of informatieavond, waar de raadsleden en burgerleden zich laten informeren en vragen kunnen stellen, of (2) raad spreekuur waar burgers onderwerpen onder aandacht brengen van de raad

2de dinsdag van de maand: een oordeelsvormende vergadering, waarin de raads- en/of burgerleden hun politieke standpunt bepalen en uitwisselen en

4de dinsdag van de maand: een besluitvormende vergadering: de formele gemeenteraadsvergadering waarin het politieke debat plaatsvindt en besluiten worden genomen

Laatst gewijzigd op 27 maart 2019