Verkiezingsprogramma 2019-2022

De volledige en door de AAV goedgekeurde versie van het verkiezingsprogramma van D66WestBetuwe voor de periode 2019-2022.

D66 staat voor een krachtig West Betuwe. Met kernen waarin voor elke generatie en elke portemonnee duurzaam gebouwd wordt, met goede voorzieningen, zorg, cultuur en sport. We staan voor een veilig wegennet en betaalbaar OV. Voor een inwoners- en ondernemersgerichte gemeente die transparant wordt bestuurd.

Goed wonen

D66 geeft prioriteit aan bouwen in de kernen voor alle generaties en alle portemonnees. Zodat onze economie blijft bloeien. D66 ziet de dijkversterking en onze energieambitie ook als kans om samen met het onderwijs en bedrijfsleven te zorgen voor stage-, en arbeidsplaatsen. D66 investeert in een veerkrachtig West Betuwe.

Gezonde kernen

Onze kernen verdienen mooi groen, een veilig wegennet voor fiets en wandelaar en beschikbaar en betaalbaar OV. Kernen met goede zorg en voorzieningen dichtbij en op maat. Met een bloeiend sportief en cultureel leven. D66 investeert in de kracht van de kernen.

Groene groei

D66 wil samen met onze ondernemers werken aan kringloop land- en tuinbouw. Samen met de inwoners werken aan betaalbare vergroening van onze huishoudens. D66 wil West Betuwe op de kaart voor recreatie en toerisme. D66 investeert in het West Betuwe van de toekomst.

Hieronder vind je het gehele programma (download)

Gepubliceerd op 25-06-2018 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018