Raadsfractie Geldermalsen: Fietsgemeente

Geldermalsen is een landelijke gemeente in de Betuwe. Naast heerlijk wandelen is het hier ook prachtig fietsen. Dat laatste verdient meer aandacht, vindt D66. Door de toename van elektrische fietsen en vrije tijd (vergrijzing) wordt er meer gefietst. D66 wil van Geldermalsen een aantrekkelijke fietsgemeente voor dagjesmensen maken. Maar ook voor onze eigen inwoners. Aantrekkelijke fietsroutes nodigen uit tot meer fietsen (bewegen). Wat ten goede komt aan de gezondheid. Verkeersveiligheid staat daarbij  voor D66 voorop. Veilige fietsroutes voor kinderen stimuleert ouders om de kinderen met de fiets naar school te brengen. Bij de aanleg en het herstructureren van wegen hoort het veilig gebruik door de fietser en wandelaar uitgangspunt te zijn. Voorrangsituaties dienen voor iedere verkeersdeelnemer duidelijk te zijn. Als fietsvriendelijke gemeente stimuleren we zo het gebruik van de fiets. Goed voor het milieu en goed voor de gezondheid.